تزیین مهدکودک با توجه به زمانی که کودکان در مهد میگذرانند اهمیت فراوانی درز روحیه کودکان دارد. در تزیین مهدکودک انواع میز و صندلی کودک ، استخر توپ ، تاتامی و دیوارپوش فومی و سایر تجهیزات مهدکودک، امروزه در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزاتی مانند صندلی مهدکودک از آنجایی که با سلامت و امنیت کودکان سر و کار دارد، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. دو مؤلفه استاندارد و بهداشتی بودن  و زیبایی ظاهری باید در تجهیزات مورد استفاده در فضای مهدکودک ها همواره وجود داشته باشد.

والدین مسبب ورود کودکان به محیط های مهدکودک، با نیت یادگیری مفاهیم و مسائل جدید و گوناگون می باشند. این فضاهای آموزشی در کنار ایمنی و امنیت کودک باید زیبایی بصری نیزداشته باشند . از آنجایی که حضور کودک در مکان های آموزشی را نمی توان بدون بازی و جست و خیز تصور کرد، بر همین اساس، تجهیزات و تزیین مهدکودک باید به گونه ای باشد که قابلیت انجام فعالیت و بازی کردن کودک را در فضایی شاد و زیبا داشته باشند.

تزئین محیط مهدکودک متناسب با روحیه و احساسات بچه ها، عناصر شادابی و نشاط را در وجود آنها متبلور می سازد. با وارد شدن کودکان به مهدکودک، بیشتر زمان و دوران کودکی آنها در این فضاهای آموزشی طی می شود. بر همین اساس، فراهم ساختن بستری مناسب جهت ایمنی و تامین سلامت کودک در راستای شادی و نشاط او، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. بنابراین، تجهیزات مهدکودک ضمن تامین امنیت فیزیکی و جسمانی کودک، در رشد و شکوفایی استعدادهای او نیز نقش بسزایی را ایفا می نماید.تجهیزات مهدکودک

تاثیر تزیین مهدکودک بر دنیای کودکان

نخستین تاثیرتزیین مهدکودک، حفاظت از سلامت و امنیت کودک می باشد. بدون تردید فضای مهدکودک به عنوان خانه دوم کودکان در نظر گرفته می شود. به همین جهت، با کودک باید به گونه ای رفتار شود که احساس کند در اتاق خود حضور دارد. این امر در تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان در محیط امن و سالم تسریع می شود. در این محیط های آموزشی کودکان آزادی عمل بیشتری نسبت به فضای خانه برای خود متصور می باشند. کودکان در این محیط ضمن بازی و تفریح، فراگیری بهره بردن از سبک زندگی سالم و شاد را آموزش می بینند.

تزیین مهدکودک با کیفیت و استاندارد و با وسایل استاندارد و زیبا محرک رشد ذهنی، عاطفی، اجتماعی و فیزیکی کودکان می باشد. استعداد های نهفته در وجود کودک در پرتو قرار گرفتن او در محیط مهدکودک شناسایی و بروز پیدا می کند. همچنین خلاقیت کودکان در چنین فضاهایی بهبود و ارتقا می یابد. از طرفی، والدین پس از اطمینان حاصل نمودن از تامین کامل امنیت و سلامت کودک خود، برای حضور او به فضای مهدکودک اقدامات لازم را به عمل می آورند. فضای ایمن مهدکودک می تواند زمینه بروز و افزایش قدرت تخیل کودک را به نحو مطلوب فراهم سازد. بر همین اساس، تجهیزات مهدکودک نقشی فراتر از انتظار در بالا بردن ضریب ایمنی و امنیت کودکان را عهده دار می باشند. بنابراین تجهیزات مورد استفاده در فضاهای مهدکودک باید از فیلتر کیفیت و ایمنی عبور کنند.

نقش کفپوش و دیوارپوش در تجهیز مهدکودک

کفپوش، دیوارپوش مهدکودک و ضربه گیر فومی، قسمتی مهم و حائز اهمیت از تجهیز مهدکودک به شمار می روند. این تجهیزات در ضخامت های متفاوت و رنگ بندی های گوناگون موجود می باشند. یکی از عناصر حیاتی و تاثیر گذار در جهت تامین امنیت فیزیکی و جسمانی کودک، کفپوش مهدکودک به شمار می رود. این محصول از فوم بادوام، انعطاف پذیر و نرم تولید و ارائه می گردد. مواد اولیه و مرغوب بکار رفته در بافت محصول، مقاومت و استحکام بالای کفپوش را منجر شده است. این ویژگی ها دیوارپوش و ضربه گیر را نیز شامل می شود. این تجهیزات مطابق با استانداردهای روز به مرحله تولید وارد می گردند. خاصیت و ضربه پذیری بسیار مطلوب این تجهیزات، یکی از مشخصات حائز اهمیت آنها به حساب می آید. بر همین اساس ضخامت مناسب محصول، آسیب و صدمات وارد شده به کودکان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

این محصولات و سایر وسایل بازی کودک مانند ماهی تعادلی ، خرچنگ تعادلی ، استخر توپ ۶ ضلعی  و .. در جهت تامین نیازهای بهداشتی کودکان، کاملا بر اساس متریال بهداشتی و بی خطر و همسو با سلامت کودک طراحی و تولید می شوند. بیشترین حجم از آسیب های وارد شده به کودکان، ناشی از افتادن آنها بر روی سطح زمین و در فضاهای آموزشی و مهدکودک وقوع پیدا می کند. به همین منظور تجهیزات مهدکودک با کیفیت و استاندارد، سلامت و امنیت را در اختیار کودکان و والدین قرار می دهد. استفاده از کفپوش با دوام بسیاری از نیازهای موجود در این زمینه را به نحو مطلوب مرتفع می سازد. خاصیت ضربه گیری کفپوش در صورت برخورد کودک با آن، با دفع ضربه وارد شده، آسیب و صدمه را از پیرامون او دور می کند. کفپوش سازگاری کامل با پوست بدن کودک داشته و به دلیل تراکم بالا مانع از سر خوردن ناگهانی کودک می شود. پوشش و تزئین قسمت های مدنظر مهدکودک با این مدل کفپوش ضمن ایمن سازی فضا، زیبایی و جذابیتی منحصر به فرد به محیط اعطا می کند.

ایمن سازی کف و دیوار مهدکودک

دیوارپوش طرحدار  نیز یکی دیگر از تجهیزات مهدکودک می باشد که برای حاکم کردن ایمنی و امنیت در محیط، برای تجهیز مهدکودک و  پوشش دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. این دیوارپوش بسیار با کیفیت و بادوام بوده و از لحاظ بهداشتی نیز محصولی کاملا کاربردی و مفید به شمار می رود. به طور معمول کودکان در فضای مهد بسیار فعال و پر تحرک می باشند. تحرک بالای آنها ممکن است در اثر دویدن، سبب برخورد کردن آنها به دیوارهای موجود در محیط شود. در این شرایط با استفاده از دیوارپوش فومی باکیفیت و بهداشتی می توان ضمن کاهش آسیب ها، آرامش خاطر و راحتی را برای کودکان به ارمغان آورد. سهولت در نصب و استفاده، یکی از ویژگی های بارز این محصول به شمار می آید. نرم بودن و حالت پذیری بالای دیوارپوش در صورت برخورد کودک به آن، هیچگونه آسیبی را به او وارد نساخته و کودک به راحتی می تواند بازی و فعالیت خود را از سر گیرد. لمس سطح این محصول به وسیله کودک فاقد هر گونه عارضه و حساسیت جانبی می باشد.

این مدل دیوارپوش ضربه گیر دیوار در تار و پود خود از وجود مواد کاملا بهداشتی و مرغوب بهره می برد. ضربه گیر فومی به عنوان یکی از تجهیزات مهدکودک برای استفاده در ستون ها، پله ها و پوشش فضاهایی که خطر و صدمه در آنجا احساس می گردد، بکار گرفته می شود. این تجهیزات ضد آب بوده و قابلیت شستشو و نظافت را دارا می باشند. قیمت مقرون به صرفه و مناسب این محصولات، انتخاب و خرید آنها را با روند رو به رشدی همراه نموده است. سطح این محصولات فاقد هر گونه قسمت خراشنده، تیز و ناهموار است. با استفاده از این تجهیزات می توان علاوه بر فراهم ساختن محیطی ایمن و سالم برای کودک، به نحو مطلوب و شایسته بهداشت و سلامت او را نیز تحقق بخشید، تا کودک بتواند با آسودگی خاطر و آرامش در محیط مهدکودک اقدام به بازی های کودکانه و انجام فعالیت های مورد نظر خود کند.

برای مشاوره درباره تجهیز و تزیین مهدکودک و مشاوره و خرید وسایل بازی خانه بازی و مهدکودک با بهترین قیمت با شماره های تماس مشاورین به افراز تماس بگیرید .